hernia-fiets 😎
tjopper is een soort haha afgeleide van een harley,, dus bedoeld om rechtdoor te rijden.. als je daarvan houdt?
motorsport is.. veel pk.s veel koppel,,, goede wegligging,, plat door de bocht,,, af en toe ff 200 of harder,, en een vette sound,,, geen knetterherrieeeeee
@bikerad1 wrote:
tjopper is een soort haha afgeleide van een harley,, dus bedoeld om rechtdoor te rijden.. als je daarvan houdt?
motorsport is.. veel pk.s veel koppel,,, goede wegligging,, plat door de bocht,,, af en toe ff 200 of harder,, en een vette sound,,, geen knetterherrieeeeee![]()
nou nee ,
motorsport ....mijn motor en sport hebben totaal niks met elkaar gemeen ,
mijn motor is een beauty ,
heeft een prachtig geluid ,
rijd zalig ( ondanks mijn herniasjaki )
heb er mun vro mee gehaald ,
is mun hobby ,
en mun vervoer ( het hele jaar door )sport ???
nee hoor , dan moet je die afgrijselijke jankende en gillende plastic racemonsters hebben ,
totaal NIET MIJN DING
@shadow* wrote:
rijd zalig ( ondanks mijn hernia
sjaki )
is ook maar flauw gezever van mij, Shadow. Iedereen een bike naar z'n zin, en gewoon van genieten!
No hard feelings, I hope?
sluit ik me bij aan kwaaie sjaakie!!
wat voor honda heeft u nou??
😀
ken je de Honda uit m'n avatar niet?
Dan zal ik een iets groter hier neer ploffen:
Honda VFR1200f DCT(jep, inderdaad, die met de 'automaat')
sow dan, jij hebt flink geinvesteerd in je hobby,,, mooie fiets hoor,, heel bijzonder! Zal wel goed rijden zeg,,, maarre automaat? meen je toch niet hoop ik? schakelen is toch het mooiste wat er is ! Ik had maar een klein budget,,, en wilde toch snel en comfortabel rijden,, Maar heb veel lol van mijn yamaha fj 1200,,, van de week een 4 in 1 erop, wil toch graag wat horen, en ik wil er nog een superbike stuur opzetten,, voor een wat vlotte look!
ciao 😀
was trouwens vandaag ff daggie den bosch doen met m,n meissie,,, stond daar een BMW 1600 6cyl.... jeetje wat een mooie bak zeg,, hele speciale uitlaten met 6 gaten zeg maar,, moet toegeven Bmw komt soms raar en aangenaam uit de hoek,, zoals de sportfiets die maar ff de superbikes wint,, knap hoor
ja(en das genoeg de loftrompet over BMW hè )(Maar dat van die K1600 ben ik met je eens!)
Automaat, ja, maar niet de automaat die we uit de auto's kennen.
Dit is gewoon een 6-bak, precies zoals in de normale schakelversie, alleen bij deze bak wordt de schakelwals met een electromotor verdraait ipv van met een voetpedaal.
Je kunt handmatig schakelen, maar dat doe je dan met twee schakelaars op de linker stuurhelft. Maar de computer doet het veel beter, dus die staat bij mij in 95% van de gevallen aan. Het ding is zelf-lerend, en neemt jou schakelgedrag over, perfect! Ik wil echt nooit meer anders!
Vooral de acceleratie gaat in één lange vloeiende ruk, zonder schokkende schakelmomenten en altijd precies op het juiste moment. Dat kan dus zijn zo zuinig mogelijk(bij 65km/h in 6) maar dat kan ook zijn met de beste prestaties, altijd op het juiste moment schakelen.
En het mooiste: als je met een groepje rustig toert(100km/h, allemaal in 6) en ík geef vol gas, schakelt de bak in no-time(0,2 sec!!) 3 versnellingen terug en is weg. De rest zie je: klik-klik-klik....te laat, de VFR is al 50m verder. Verschillende keren geprobeerd, maar er gaat geen één volbloed pk-pakhuis mee op zo'n moment!(op een circuit is dat anders, maar daar kom ik dus nooit).
Zelfs met een gewone VFR en de DCT versie een paar sprints gedaan, de DCT is elke keer overtuigend sneller. En het rijdt ongelofelijk relaxed, rotonde? alles wordt voor je gedaan, en perfect. Noodstop? idem dito!
Als je het niks vind, prima, maar eerst proberen, dan oordelen!!!
En verder rijdt dit ding ongelofelijk goed, ligt als een blok op de weg, je rijdt hem de eerste 10 min al met de steps aan de grond. tja, je hoort het al: helemaal mijn fiets. Ik zal weer eens ophouden, voordat ik irritant ga doen
wow, klinkt goed zeg,,, ik wil proefrit !
Honda heeft twee jaar geleden door het hele land bij dealers demo-ritten georganiseerd, met 6 VFR1200 DCT. Dit jaar nog een keer, maar nu met 6 verschillende types met DCT-bakken.
Dan mag je dus een hele middag(of ochtend) met die 6 fietsen rijden! Errug leuk
ja, dat is zeker leuk, zo heb ik een keer ,, met m,n dochter, op een intruder 1800 gereden haha,,, vet knallen dat ding,, maar de 1e de beste bocht vloog ik bijna het gras in,, dus,, jammer... En, om het in jou straatje te houden,,, kawa,s .... Nieuwste kawa ,,, type? vorig jaar,, sportmotoer 180 pk? ik was niet onder de indruk, maar toen het toer/sport model met zelfde blok,,, sow dan,,, dat ging echt als een speer,, wat een strakke fiets,, geweldig. Maar die honda van jou,, lijkt me ook beetje eng al die techniek en elektronica... als ie nou kapot gaat na de garantietijd? dan zit u met uw pik in het zand haha... Enne ,, ben benieuwd naar het verbruik van je honda?
😀
tja, na garantie in puin dan gaat het centen kosten. Maar om eerlijk te zijn heeft Honda een reputatie van degelijke fietsen bouwen. Ook hun 'nieuwigheden' die ze in de loop van de jaren geïntroduceerd hebben op hun fietsen blijken betrouwbaar.
BTW: op de VFR heb je drie jaar garantie!
Nee, m'n ZX6 van toen was de eerste ZX6, dus één van 1995. Daarvoor een ZZR(1994) gehad, en daarna(járen later) ook weer zo'n zelfde gekocht. ZX had toen 105pk, dacht ik, de ZZR deed het met 100.
Wel proefgereden met de ZZR1400 twee jaar geleden, maar das niet mijn fiets. Donders snel, maar dat is dan ook alles. De VFR bied (voor mij) veel meer. En omdat ik graag een hele dag(>400km) rij viel de ZZR1400 voor mij af, en daarom had ik ook liever een ZZR600 dan een ZX6, hoewel die laatste een fantastische stuurfiets was, zeker in '95!
Enige nadeel van de VFR is de actieradius(±300km). Tankinhoud 19l en het verbruik (waar je om vroeg) ligt bij 85km/h constant op 1:21.
Een redelijk gemiddelde is echter 1:18 bij normaal toeren. Gaat het wat harder, en staat de DCT op standje 'Sport' dan moet je rekenen op 1:16 en minder.
Verbruik is digitaal af te lezen, en staat nu op een gemiddelde van 1:17,7.
En hoewel deze 1200 er 173pk uitstampt(koppel van >100Nm vanaf 3500 is belangrijker!) kun je hem enorm schakellui en rustig rijden. Met die Kawa's reed ik gemiddeld genomen harder
HOi weer,
ik geloof direct dat je een superfiets hebt waar je heel veel lol aan kan beleven en zeer betrouwbaar is.
maar ik vind het ook leuk een wat oudere fiets waar je nog aan kan sleutelen, die fj van mij is alles lekker mechanisch,, kan zelf de kleppen stellen, via gereedschap van de club weliswaar, gewoon luchtkoeling,, carbs,, geen injectiegat of zo,, dikke grote cylinders die je ook ziet,, gewoon 1 brok dik ijzer onder je kont haha.
Maar ik heb ook geen centen voor een nieuwe fiets helaas.
Heb ooit s in het verleden een hagelnieuwe Honda cbx 750 gekocht, zag er wel leuk uit,,,,, na een week heb ik hem ingeruild voor een.... jawel fj 1200.
Vond het net een brommer,, en te perfect,,,, Ik vind honda zo goed, doordacht en betrouwbaar,, dat het saai is... maar praat ik over 20 jaar geleden haha
groet
nee, je hebt eigenlijk helemaal gelijk.
M'n zwager heeft een CBR 600 en dat ding doet zoals elke Honda, alles heel voorspelbaar, braaf.
Uitkomen van een snelle bocht met de ZZR600(2e en 3e versnelling, 100-160km/h) dan voel je de Kawa werken, trekt alle kanten op en voelt nerveus als een volbloed; geweldig karakter! Doe je zoiets met een CBR600 dan hang je lekker in de bocht en wacht je tot de volgende versnelling aan de beurt is 😕 Niks geen eigenwijze of zenuwachtige trekjes... Dat karakter sprak mij enorm aan in de Kawa's.
En die VFR? Plat in een bocht, gas erop over een lelijke drempel doet em niks, blijft gewoon strak op lijn... Een brave harde werker!
Maar kleppen stellen doe ik ook gewoon zelf bij de V4 :ugeek: En ja, dit is(was) weer een nieuwe fiets, maar vervolgens rij ik er ook gewoon 10-15 jaar mee.