Yamaha yzf r125 vs....

Meldingen
Alles wissen

Yamaha yzf r125 vs. aprilia r125 11kw

6 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
141 Bekeken
(@gataar070)
Active Member
Topic starter

Hallo,

Ik had een tijdje geleden informatie gevraagd over de aprilia rsv4. Momenteel ben ik bezig met het behalen van mijn motor certificaat A1 en ben hier bijna (alleen nog m'n praktijk) klaar mee. Ik heb me inmiddels wat meer research gedaan en ben eruit dat de aprilia rsv4 hem niet gaat worden, ik zit momenteel te twijfelen tussen 2 motoren: yamaha yzf r125 en de aprilia rs 125 (11kw versie).

wat ik heb gevonden (weet niet of het helemaal klopt):
Yamaha yzf r125 - 4 takt, ong 1 op 33, topsnelheid 134, trekt langzaam op
aprilia r125 (11kw versie) - 2 takt, ong 1 op 25, topsnelheid 140-150, trekt iets sneller op

Verder weet(/denk) ik dat een 2 takt goedkopere beurten heeft, maar scheelt dit heel veel in vergelijking tot de 4 takt en heb je er ook minder?

Dan heb ik nog 1 vraag (voor in de toekomst):
Indien ik over een paar jaar me A2 zal halen, wat moet er dan veranderd worden aan de aprilia rs125 om hem harder/sneller te laten lopen?
Ik meen iets gelezen te hebben over een cdi die veranderd moet worden dan of is dit onjuist,

Mvg,

Geplaatst : 3 juni 2014 15:35
(@kawasjakie)
Noble Member

Doe mij maar een Yamaha, zo'n spaghetti-sliert geeft niet anders dan problemen en storingen.

M'n broer heeft er twee(Aprilla's) en rijdt er met één: Juist, maar daar hangt al jaren een Honda 125cc blok in zodat het geheel betrouwbaar loopt, maar dan wel met de looks van een Italiaan 😀

Geplaatst : 3 juni 2014 15:47
(@gataar070)
Active Member
Topic starter

hmm, bedankt voor de reactie,
ik neigde eerst naar de yamaha omdat het verbruik erg mooi is maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat je bij wijs van spreke de snelweg af gaat wanneer je de 120-130 hebt gehaald, daarbij is (volgens mij) een 2e hands yamaha duurder dan de aprilia rs125 twede hans, erg lastig deze keuze ;p

Geplaatst : 3 juni 2014 16:45
(@greenbird)
Noble Member

Geen 2-takt, om de haverklap loopt de zuiger vast.
Mr. Green

Geplaatst : 3 juni 2014 22:12
(@gataar070)
Active Member
Topic starter

Hmm, dan klinkt het toch naar de Yamaha, zijn er toevallig mensen hier die deze motor hebben en me iets kunnen bijbrengen over de snelheid, is de optrek echt zo langzaam of valt het wel mee?

Geplaatst : 4 juni 2014 22:35
(@greenbird)
Noble Member

Ik kan er niet over oordelen, heb er geen ervaring mee,
maar 11Kw lijkt me meer een brommer.
Die nieuwe regelgeving ook, lijkt me niet echt veilig.
Mr. Green

Geplaatst : 5 juni 2014 00:22
Deel: