vallen en opstaan
 
Meldingen
Alles wissen

vallen en opstaan

12 Berichten
9 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
193 Bekeken
(@lady_mjfa)
Berichten: 11
Active Member
Topic starter
 

Ik heb inmiddels mijn 2de rijles gehad en het is me goed bevallen. Maar zoals ik hier al eerder zei.....ik ben groener dan groen. Af en toe komt er weer een vraag in me op en hier kan ik het in ieder geval incognito stellen.

Wat ik me nu afvraag.....een excollega van mij reed vorig jaar tussen de file door Op rustige tempo. Blijkbaar deed een auto iets geks en kwam mijn collega te vallen. Deze man is een bijzonder flinke kerel waarbij je zou denken dat het asfalt eerder deuken zou oplopen! Hij werkt bij justitie en om jullie een idee te geven, hij heeft de bouw van een beveiliger of zoiets. Deze man valt dus op rustige tempo en.......breekt verschillende botten! Hoe is dit mogelijk? Ligt het aan het gewicht van de motor? waarom ik dit vraag? Waarschijnlijk zal het mij tijdens mijn lessen ook wel overkomen en ik vraag me af wat dat voor mijn botten kan betekenen als ik met mijn 54kg onder zo'n motor lig.

 
Geplaatst : 1 juli 2013 18:51
(@bijzonder-mooie-wielen)
Berichten: 752
Prominent Member
 

Daar is geen zinnig woord over te zeggen , Is afhankelijk van vele factoren. :ugeek:
Waarom overleeft iemand een val van 20 mtr hoogte en breekt iemand zijn nek als hij van de stoep afvalt Oops
Danny πŸ˜‰ LoL

 
Geplaatst : 1 juli 2013 19:09
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

een maatje van mij stak ook een file voorbij, toen er een @#$%$ uit de rij kwam en hem omver reed. Afijn, hij zag het aankomen en remde, maar kreeg net nog een tik. Bijna stilstaand valt hij omver. Heel zijn schouder aan gruzelementen en z'n motor bijna geen schade.
Hoe kan dat? Verkeerd terecht komen zeker? Ik heb er met 100km/h onderuit zien gaan die lopend achter hun motor aanrenden...

 
Geplaatst : 1 juli 2013 19:33
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

Ben ooit met 180 de bocht it gevlogen, klein schaafwondje op de grens van mijn handschoen en mouw van mijn jas. Pak was wel helemaal doorgeschaaft en helm naar de kloten, maar zelf niets. 1992 klaverblad Hoogeveen met 130km Veel te hard dus!! bocht uit boompje meegenomen met mijn bovenbenen, en had alleen maar blauwe plekken....en een enorme deuk in mijn ego. M'n eerste klap was in 1988 wegens een overstekende auto die mij niet had gezien.....alles lag open van de schaafplekken, tja erg jong en een motorpak? ach dat was toch niet nodig?....Verder in de jaren 90 ben ik bijna stilstaand op een minirotonde onderuit gegaan, man man wat een pijn, ribben kapot...toen had ik zoiets van , dat kan toch nooit?

Denk om goede beschermende kleding, zolang je tijdens je val niets tegen komt is er dan namelijk niets aan de hand! M'n maatje spant de kroon door in Schotland een rotonde te missen, met zijn Bimota YB (erg duur) 240km afgeschoten en weet ik hoe veel verder op tot stilstand komen om er achter te komen dat hij niets maar dan ook niets had opgelopen. Motor total los de onderdelen zaten zo diep in het gras dat ze er niet uit tetrekken waren....

 
Geplaatst : 2 juli 2013 07:02
(@varo-man)
Berichten: 354
Reputable Member
 

Tja, moet je eens naar bepaalde motorraces kijken. Ze gaan met ruim 200 onderuit, en zijn vervolgens kwaad omdat de motor niet meer wil starten! Hahahaaa LoL πŸ˜†

Ptr

 
Geplaatst : 6 juli 2013 17:42
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
 

Zit een goede bottendokter in Spanje, voor referentie's even Jorge Lorenzo contacten.

 
Geplaatst : 7 juli 2013 07:44
(@lady_mjfa)
Berichten: 11
Active Member
Topic starter
 

Mijn post is geschreven na mijn 2de les.......nou, 2 lessen later lag ik onder de motor op de rotonde. LoL Hoort er ook bij denk ik dan maar.....het heeft me toch over een bepaalde angst heen geholpen!

 
Geplaatst : 23 juli 2013 23:23
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

welja, daar is zo'n les-fiets voor! Als je maar weet wat je fout deed, kun je daar van leren en voorkomen dat het weer gebeurt.
Ik denk dat de meeste motorrijders em weleens op z'n kant hebben gelegd Oops Oops

 
Geplaatst : 24 juli 2013 11:03
(@bijzonder-mooie-wielen)
Berichten: 752
Prominent Member
 

Ja hoor ik ook tijdens het lessen en nog wel bij wat ik het makkelijkste vond het 8tje draaien Oops Mr. Green
Danny πŸ˜‰ LoL

 
Geplaatst : 24 juli 2013 13:54
(@jplover)
Berichten: 245
Estimable Member
 

ik val ook aldoor. paar dagen geleden nog voor een CBR1000. tja en dat in deze crisistijd, maar goed, ik leef nu, dus ik geniet er van
en was uiteraard voor een heel acceptabel bedrag, zoals altiet met mij 😑

en aan echt vallen denk ik niet, dan kun je beter maar gelijk stoppen met motor rijden.

zelfvertrouwen is heel belangrijk als je motor rijdt, vooral in de bochten. als je je als een angsthaas gedraagd, dan kun je maar beter
gaan punniken Exclamation Exclamation

 
Geplaatst : 25 juli 2013 10:46
(@marcelmo)
Berichten: 10
Active Member
 

Ik denk dat je zeker gelijk hebt J@plover als je bang bent om te vallen dan kun je beter helemaal niet beginnen.. angst hebben is echt een ramp bij motorrijden maar dat geld ook voor bv skien en dat soort activiteiten.. Ik had aan het begin van mijn lessen ook angst en was daardoor zo gespannen dat het totaal niet ging, heb toen echt besloten dat ik echt die angst van me af moest schudden anders ging het nooit lukken.. ik rijd nog steeds een beetje gespannen maar bang om te vallen ben ik niet,ik probeer ook echt op mezelf te vertrouwen en gewoon te gaan met die banaan! πŸ˜€

 
Geplaatst : 16 augustus 2013 11:13
(@eagleone)
Berichten: 4
New Member
 

IK denk ,dat het ook te maken hebt hoe veel je eigen tegen de inspant ,inderdaad bij de racerij lijken het wel linnen poppen ,en ze zijn allemaal zeer afgetraind.
en veel motor rijders (ook ik) zijn best stijve harken in dat opzichte.
en ten tweede je moet gewoon een engeltje bij je hebben,en dat zal niet ieder een hebben (en dat is heel jammer)

groetjes EagleOne

 
Geplaatst : 15 februari 2016 22:23
Deel: