Ik ben met lessen begonnen, omdat ik heel graag recreatief wil motorrijden.
In een later stadium zelfs in het buitenland (Noorwegen, Schotland etc.)
Ik ben niet op zoek naar snelheid en vermogen, maar wil gewoon lekker genieten van landelijke wegen.
De 'look' is voor mij wel belangrijk. Zo vind ik het klassieke uiterlijk van de BMW R51/Ural/Dnepr wel erg mooi.
Ik heb in het verleden verschillende oldtimer auto's gereden (Kever, Unimog 404, Classic Mini) die wat Spartaanser rijden en meer werk vragen.
Het zal bij motoren niet anders zijn.
De vraag is of klassiekers wel geschikt zijn voor beginners?
Zo ja, welke?
Ik vrees dat ik het antwoord al weet.
Zo niet, zijn er meer ' moderne' motoren geschikt die min of meer voldoen aan mijn ideaalbeeld?
Mvg,
Patrick
BMW is prima te doen hoor.
@Rudyhadee wrote:
BMW is prima te doen hoor.
mee eens R51 was mijn eerste motor, nog steeds heimwee.
er zijn zat klassiekers waar je de wereld nog wel rond kunt rijden, zoals deze en ik ben van mening dat je hier prima mee kunt beginnen.
http://link.marktplaats.nl/m1088370765
voor een wat duurdere prijsklasse is deze prachtig
http://link.marktplaats.nl/a1067903150
geen idee wat jouw budget is, maar er zijn er zat. ik rij zelf een GSX750 uit 1980 met maar 24500 km en zou er wel de wereld mee rond willen toeren, maar ja, de motor red het wel. ik niet
o, dit is de 750 van mij. altijd starten en rijden, maar ja, het is ook een Suzuki
We weten niet precies wat de overwegingen zijn Patrick. Mijn eerst motor was niet economisch om te repareren. Daarom zou ik er op letten dat er niet meteen reparaties aan zijn. Je hebt klassiek en antiek. Er zijn bedrijven die, al wat oudere, motoren verhuren om, al dan niet onder begeleiding, een toertocht te maken. Google: "Klassieke motorfiets huren."
Een Oost Europese motor is een mogelijkheid om iets te kopen wat er ouderwets uitziet en minder modern terwijl het nog niet zo oud is. Ik denk dat die gemaakt zijn om het lang uit te houden en veel te verduren. Ik heb lang geleden een antieke Italiaanse gehad en die had op kenteken gemogen wanneer die 80 km/uur kon maar dat kon die dus net niet.
Een oudere gaat niet zo hard daarom zou ik zeggen dat je er als beginner goed op rijdt wanneer je hebt wat je wilt en er dus zuinig op bent. Het is vooral een kwestie van comfort, daarbij een beetje van veiligheid. Met rijbewijs en geen ervaring kan je daar goed op rijden. Weinig vermogen ook. Een goede kennis had een Harley Davidson Liberator gekocht en daar moest ik in het donker vlak achter gaan rijden anders had niemand hem ooit gezien. Veel te laag, de blauwe kenteken plaat nog en achterlichtje van niks.
Zelf heb ik een retro model Kawasaki Drifter, Daar is ook een 800 cc model van, met een andere motor als basis, die een hard-tail lijkt. Deze motoren zijn flink laag en lang en lijken op een Indian. Blijf op Marktplaats kijken want in Nederland is er van alles te krijgen.
Met een Liberator moet je ook niet rijden als het donker is.