goedenavond,
Mijn motor proberen te starten vandaag. Rijd niet zo vaak. de motor deed niets. Geen lampje brandde. Geen geluid niks.
geprobeerd aan te duwen.. ging ook niet. Tijdens het lopen met de motor deed het licht het wel.
Heel vreemd.
Iemand een idee? ik heb er nl geen verstand van.
Alvast bedankt voor eventuele suggetsies
Kapotte of lege accu.
hoe haal ik de accu eruit?
het gaat om een suzuki bandit gsf 400 slingshot.
heb een accu lader met 12v stekkertje maar het lijkt of de lader het ook begeven heeft.
Acculaders kunnen inderdaad de geest geven.
Suzuki kenners!!!! Meld u en vertel hoe zo'n accu er uit moet.
vandaag de motor toch rijdend gekregen. Alleen lijkt het alsof de benzine niet goed binnenkomt. wanneer ik gas geef gaat het met horten en stoten. ook blijft de motor alleen draaien wanneer het licht aanstaat. de richtingaanwijzer knippert niet maar blijft constant branden.......
iemand een idee??
ik durf er nog niet mee de weg op te gaan
Je toch echt een stroomprobleem, kan spanningregelaar zijn of je dynamo. van achter het scherm is het niet goed te beoordelen. Welke regio van Nederland woon je?
als mevrouw slim is, koopt ze eerst een goeie accu/duppellader en gaat ze daarmee eerst de accu goed opladen,
maar als ik het zo lees, is die accu wel aan vervanging toe. een beetje sleutelaar kan zo'n accu er binnen 5 min
uit halen met een steek/ringsleutel maatje 10
Eris niet gezegd om wat voor motor het gaat, en accu vervangen in 5 minuten bij bijvoorbeeld een Suzuki Intruder kun je wel op je buik schrijven Japlover.
Viking, volgens mevrouw gaat het om dit type motor.
@motormevr wrote:
het gaat om een suzuki bandit gsf 400 slingshot.
Had de bril niet op.....die is inderdaad zo vervangen. Maar zou eerst alles eens gaan doormeten.
Als er te weinig spanning op de accu staat dan zal de elektronica en de ontsteking niet goed werken. De toerenteller werkt bijvoorbeeld omgekeerd. Ga er zo niet op rijden.
De acculader die ik heb, sluit je eerst aan op 12 Volt van de accu en steek je daarna in het stopcontact want anders werkt het niet. De elektronica in het apparaat vraagt 12 Volt. Best kans dat jou acculader daardoor ook geen lege accu's kan opladen. In dat geval zul je een adaper moeten gebruiken van 12 Volt en 1/10 het Amperage van de accu, dus meestal 12 Volt - 1 Ampère (maar liever niet ermee doorladen tot die vol is en zeker niet overladen). Met een multimeter of een voltmeter kan je controleren of de accu zijn 12,4 tot 12,8 Volt bereikt die deze nodig heeft om vol te zijn. Een accu van 12,0 Volt is haast leeg.
Een lege accu beschadigd vaak intern doordat er zich sulfiet op de platen afzet. Als jou accu ook een slechte geworden is, die steeds snel uitgeput raakt, dan help het grotendeels ontladen en weer opladen wel eens. Met alle lichten aan moet je een idee kunnen krijgen van of de accu nog goed is. Denk er aan dat een slechte accu oppervlaktespanning zou kunnen hebben en dus niet meer de startmotor rond krijgt en dat een accu intern kortgesloten kan zijn. Bij het laatste zal je moeten voelen of de lader en accu niet te warm worden van het laden. Je wilt geen ongelukken door brand of ontploffing, blijf er dus bij zodat je weet of het goed gaat.
Voor elke motor is wel een gebruikershandleiding te vinden op Internet. Zoek eens op "Manual." Daar staat altijd wel in hoe je bij de accu en de zekeringen komt.
De contacten op de accu kunnen los zijn gaan zitten of niet meer glanzend zijn en zekeringen of contacten van stekkers kunnen aanslag hebben gekregen. Ook de aansluiting van aarde op het frame. Deze dingen zijn vaak de oorzaak van onvoldoende spanning. Laad eerst de accu eens en je weet al meer.
thnx,
Ik zal er deze week eens tijd voor nemen. Ik heb de service manual van de bandit. Accu is niet oud (niet verwijdert gedurende koude periode). motor heeft het hele jaar buiten gestaan onder hoes. Dat de motor een paar dagen geleden wel aansloeg maakte mij weer hoopvoller. Ik ben geen supermotor rijdster/fanaat. reed ermee naar mijn werk en weer terug.
Ik zal de accu laten doormeten. Verder alle aandachtspunten die je benoemde nalopen. Wie weet..
thnx nogmaals