Te koop goed onderh...
 
Meldingen
Alles wissen

Te koop goed onderhouden Honda VFR800 Fi (juni 1999)

13 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
287 Bekeken
(@hlcvbeek)
New Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden
Berichten: 4
Topic starter  

Te koop goed onderhouden VFR 800Fi uit juni 1999.
Met weinig kilometers en in de winter niet buiten geweest.
Givi topkoffer.
Originele handgrepen nog aanwezig indien topkoffer + frame verwijderd wordt.
Gebruikte reserve spiegel links als spare part.

onderhoud in Oktober 2016 verricht:

  • nieuwe banden Michelin Pilot 2 erop gelegd
  • oude balhoofdkogellagers vervangen door betere tonlagers
  • nieuw origineel luchtfilter geplaatst
  • nieuwe olie en oliefilter
  • Remmen grondig gereinigd en nagezien

Kortom een heerlijke sportieve toermotor.

DSC 0480
DSC 0479
DSC 0478
DSC 0477
DSC 0476
DSC 0475
DSC 0474
DSC 0473
DSC 0472
DSC 0471
DSC 0470
DSC 0469

   
Citeren
(@hlcvbeek)
New Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden
Berichten: 4
Topic starter  

Vergeten de vraagprijs te vermelden: €2800,=


   
BeantwoordenCiteren
(@hlcvbeek)
New Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden
Berichten: 4
Topic starter  

De prijs heb ik verlaagd van deze motor naar €2600,=


   
BeantwoordenCiteren
(@kawasjakie)
Noble Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 2119
 

het probleem is dat je hetzelfde bedrag bij een dealer betaald,maar dan heb je er minstens drie maanden garantie bij...


   
BeantwoordenCiteren
(@iemand)
Honorable Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 492
 

Het kan wat te duur zijn maar dit geeft een vertekend beeld. In de motorhandel heb je nooit garantie op het al wat ouder aanbod en zal je er daarom voor goed geld bij moeten kopen. Een particulier kan jou eveneens 24 uur de goede werking garanderen en daar kan je nog wel eens rekenen op goodwill. Veel tweedehands verkopers zijn oplichters is mij gebleken want ze verkopen die motor niet maar de zelfde motoren staan ingeruild ook wel eens bij de vakhandel.

Mijn motor komt van de grotere dealer en deze wist helemaal niets er over te vertellen, kilometerstand onduidelijk want het is import uit Duitsland natuurlijk. Een derde van de burgers daar draait de kilometerstand terug, de rest is het vergeten of de stand die was al heel erg laag. Hoe weet je hoe het onderhouden is? Ik tapte maar weinig overbrengingsolie af. Zo loop je eveneens risico en garantie is op dergelijke zaken niet van toepassing. Ik denk dat veel handelaren hun tweedehands aanbod daarom als particulier proberen te verkopen, dit heb ik zelf verschillende keren ondervonden.

Dat motorfietsen bij particulieren vaak helemaal niet aan de beschrijving voldoen en dat ze onbeschoft zijn is weer een ander probleem en dat mag je toch niet hopen. Vraag altijd eerst via een forum of er iemand in de buurt woont die wil gaan kijken en de stemming kan peilen. Wanneer een particulier een motor verkoopt en die is niet eerlijk dan zijn de afwijkingen vaak meteen gigantisch, zo heb ik zelf onder meer meegemaakt; een vastzittend voorwiel en slingerend rijden, achterlicht niet goed, scheef frame of voorvork, krom stuur en stuurgewicht, nieuwe uitlaat past niet, olielek, toch niet onderhouden en ontbrekend hulpframe dus loszittende kuip.

Dat verklaart ten dele het voordeligste aanbod. Ga dus gewoon door met het aanbieden van jouw injectiemodel. Het zou wel vreemd zijn wanneer je niet zou hebben gekeken wat er voor deze motoren wordt geboden en waarvoor ze weggaan.


   
BeantwoordenCiteren
(@bieemwoe)
Estimable Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden
Berichten: 217
 

Garantie op een VFR? Dat heeft zo,n motor toch niet nodig Smile


   
BeantwoordenCiteren
(@kawasjakie)
Noble Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 2119
 

Ha nee.. dat is zo?


   
BeantwoordenCiteren
(@kawasjakie)
Noble Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 2119
 
Geplaatst door: Boodschapper

 

Het kan wat te duur zijn maar dit geeft een vertekend beeld. In de motorhandel heb je nooit garantie op het al wat ouder aanbod en zal je er daarom voor goed geld bij moeten kopen. ....

Ik kocht alweer wat jaartjes geleden bij Bakker in Nieuw Weerdinge een ZZR600 van 15 jaar oud(moest perse een '94er zijn) met weinig kilometers op de klok(8600 om precies te zijn). Moest er eentje zijn in absolute showroomstaat. De beste man rekende een scherpe prijs en kwam hem voor dat geld nog thuis afleveren ook, dik 300km ver! Kilometerstand bleek te kloppen, en jawel: Bovag garantie van 3 maanden.

   


   
BeantwoordenCiteren
(@iemand)
Honorable Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 492
 

Ja, we oordelen niet over alles wat geschiedenis is. Voor echte Bovag garantie zijn strikte voorwaarden en ik denk tussen de regels door te lezen dat deze motor dan toch best wel duur geweest zal zijn. Drie maanden kan Bovaggarantie gegeven worden op reparaties bij een Bovag bedrijf. Een tweedehands auto moet voor Bovaggarantie op dit moment in de tijd Euro 4,500 gekost hebben of de prijs is nog hoger dan 35% van de oorspronkelijke cataloguswaarde van de auto. Bron: https://www.bovag.nl/thema-s/de-zekerheid-van-bovag-garantie Een Bovag garantie kan komen te vervallen wanneer de prijs laag is en in dat geval kan de klant Bovag garantie bijkopen. Bovag garantie op een oud en goedkoop voertuig is niet mogelijk.


   
BeantwoordenCiteren
(@bieemwoe)
Estimable Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden
Berichten: 217
 

Veel kopers willen voor een duppie op de eerste rij. En dat is natuurlijk een gok die verkeerd uit kan pakken. Persoonlijk koop ik liever iets duurder bij een vertrouwd adresje dan dat ik alles afschuim naar schijtbedragen. Meestal is de rest dan ook shit.


   
BeantwoordenCiteren
(@hlcvbeek)
New Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden
Berichten: 4
Topic starter  

Dank jullie voor de reacties.
Ik heb inderdaad gekeken wat de prijzen doen bij dealers/fora etc etc. Gezien het feit dat er net nieuwe banden op zitten, onderhoud is verricht, nieuw balhoofdlager etc.  durf ik te zeggen dat het een eerlijke en ook heerlijke motor is.

Als mensen interesse mochten hebben kunnen ze toch langs komen voor een testrit, kun je jezelf overtuigen of er wat mis is met de fiets.


   
BeantwoordenCiteren
(@kawasjakie)
Noble Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Berichten: 2119
 

Veel succes met de verkoop, moet lukken met een Honda.

op zoek naar wat anders?


   
BeantwoordenCiteren
(@bieemwoe)
Estimable Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden
Berichten: 217
 

Hij zoekt nu een echte karakter motor denk ik Smile


   
BeantwoordenCiteren
Deel: