Te koop: 2 x transa...
 
Meldingen
Alles wissen

Te koop: 2 x transalp XL600V uit 1999

1 Berichten
1 Gebruikers
0 Reactions
105 Bekeken
(@les2alpes)
New Member
Deelgenomen: 12 jaar geleden
Berichten: 1
Topic starter  

Binnenkort in Nederland te koop 2 bijna identieke Honda Transalp XL600V uit 1999.

Motor 1:

Op de teller staat nu ongeveer 72.500 km.
We hebben de motor gebruikt om mee van Nederland naar Zuid-Afrika te reizen. Ons plan was een wereldreis op de motor maar helaas heeft hij een cilinder (kop) revisie nodig (dus kleppen, klepzittingen en zuigers moeten op zijn minst vervangen worden). Omdat we ook ontdekt hebben dat de motoren onderhouden ons erg zwaar valt op deze reis hebben we besloten over te stappen op 2 wat makkelijkere motoren.
De transalp is volledig omgebouwd tot ware reismotor:
Koplamp beschermer
Conische balhoofdlagers
12 Volt stekker
Renthal 809-01-BK RC High Handlebar - Black
3 cm stuurverhoger
Acerbis Multiplo E handkappen
Daytona handvatverwarming
Klapspiegels (helaas begonnen ze uit zichzelf alle kanten op te klappen dus nu zijn ze verstevigd met slangenklemmen)
RVS valbeugels
Extra jerrican van 3 liter
Hyperpro progressieve veren voor (korte veren want ik ben niet groot)
Hyperpro progressieve veer achter (ook korter)
Rayz zadel (iets verlaagd)
Venhill staalomvluchten remleidingen
SW-motech carterbescherming
Acerbis hoog spatbord
Middenbok
Vergroote zij-standaard voet
Touratech inklapbaar schakelpendaal
Pivot peggs
Touratech verbreede rempook
Osco kettingsmeer systeem
Eigenbouw kofferrek voor SW-motech trax koffers (met wat creatieviteit kun je er uiteraard ook andere koffers aanhangen)
Laser produro uitlaat (met E keurmerk)
Eigenbouw topkofferplaat voor een SW-motech trax topkoffer (moet wel nog gelakt of gepoedercoat worden, de plaat is net gemaakt)
Motorbatt onderhoudsvrije accu (met extra capaciteit)
Tooltube
Heidenau K60 Scout banden (7.000 km mee gereden dus kunnen nog ruim 10.000 km mee)
Heavy duty binnenbanden
De ketting en tandwielen zijn in Namibie vervangen (7.000 km geleden)

De kappen zijn her en der afgezaagd om de bagage zo smal mogelijk te houden en de jerrycan te monteren. Ook zijn achter andere knipperlichten gemonteerd zodat de koffers dichter op het frame kunnen.

Vraagprijs: 1000 euro

Voor alle foto's klik hier
Of op onze website tab Pictures item 2013-12 Transalp Marianne

Motor 2:

Op de teller staat nu ongeveer 61.000 km maar daar moet je 10.000 km bij optellen (we zijn naar Roemenie geweest en toen deed de teller het niet).
In Zuid-Afrika is de caborateur helemaal schoongemaakt en bij inspectie van de motor is gebleken dat de kleppen beginnende tekenen hebben van verbranding. Ook de compressie is niet helemaal 100% (9 voor en 9 achter).

De transalp is volledig omgebouwd tot ware reismotor:
Koplamp beschermer
Conische balhoofdlagers (wel met een klein dipje)
12 Volt stekker
Renthal 613-01-SI Dakar High Handlebar - Silver
Rox risers stuurverhogers van 2 inch
Acerbis Rally handkappen
Daytona handvatverwarming
Klapspiegels (helaas begon eentje uit zichzelf alle kanten op te klappen dus die is verstevigd met slangenklemmen)
Hepco & Becker valbeugels
Braking remschijven voor en achter
Extra jerrican van 3 liter
Hyperpro progressieve veren voor
Hyperpro progressieve veer achter
Rayz zadel
Venhill staalomvluchten remleidingen
SW-motech carterbescherming
Acerbis hoog spatbord
Middenbok
Vergroote zij-standaard voet
Touratech inklapbaar schakelpendaal
Pivot peggs
Touratech verbreede rempook
Osco kettingsmeer systeem
Eigenbouw kofferrek voor SW-motech trax koffers (met wat creatieviteit kun je er uiteraard ook andere koffers aanhangen)
Laser produro uitlaat (met E keurmerk)
SW motech topkofferplaat voor een SW-motech trax topkoffer
Motorbatt onderhoudsvrije accu (met extra capaciteit)
Tooltube
Heidenau K60 Scout banden (8.000 km mee gereden dus kunnen nog ruim 9.000 km mee)
Heavy duty binnenbanden
De ketting en tandwielen zijn in Namibie vervangen (8.000 km geleden)

Vraagprijs: 1200 euro

Voor alle foto's klik hier
Of op onze website tab Pictures item 2013-12 Transalp Sander


   
Citeren
Deel: